fredag 12 oktober 2012

VACKERT HÖSTLIGT I STADSPARKEN

Vissa morgon har något magiskt över sig.
Just denna morgon (häromdagen) låg en härlig dimma över Viskan, ån som rinner igenom vår stad, solen sken men kylan tydde tydligt på att hösten & vintern är här.

Både Jessica & jag är riktiga höst människor.
Vi älskar det där "varva ner" men "varva upp" som den innebär.
Varva ner då man inte måste vara ute för att ta vara på sommarens solstrålar men varva upp då livet återgår till sina rutiner som dock även innehåller utstickare.

Att inte förglömma färgerna.
Denna härliga tröja med luva från italienska Cycle visar tydligt på att hösten har de finaste färgerna.

På benen har Jessica byxor från Please i den härliga färgen Cosmo.
Vi älskar färg på hösten och vintern för vi behöver ha annat än svart när det är som mörkast.
Pris: 1350:-


På fötterna härliga Ash med kilklack för att få lite klack känsla utan att behöva gå på klackar =)


En ensam bänk kan vara så vacker!


Själv hade jag på mig en underbar skön oversize tröja från danska märket Uldahl.
Jag är så otrolig känslig för material och lovar att den inte är sticksig.
Material: 50% ull, 50% akryl.
Pris: 1798:-

Jeansen är tre knapps modellen från italienska märket Please, ett märke som kommer faktiskt från min hemstad Bologna.
Dessa denim är så otroligt populära nu i hela Sverige men vi var bland de första att ta in dem tack vore ett tips från Lotta som ligger bakom det svenska märket Spira.

På fötterna hade jag mina höga stövlar från italienska Ash som är mitt favorit märke gällande skor.
Vi har de i svart och brunt i butiken och de kostar 3098:-

Försökte titta på trädet om några kärlekspar hade inristat sina namn men inte.
Minns när många gjorde det i Italien medan jag valde att skriva mitt och Alessandros (en av mina första kärlekar) namn på en bänk istället.
Anledningen var den att jag inte ville såra trädet =)


Vi hade nästan velat ha picnic i parken men butikens öppettider kallade på oss =)


Så här startade vi denna morgon en helt vanlig dag i småstaden Borås... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar