torsdag 26 januari 2012

SIGNORI & SIGNORE ... DONDUP!!!

En av de märken vi har väntat på är italienska Dondup, ett känt italienskt märke som även är känt i just Italien för man skall inte förglömma att vissa märken som är från Italien och som alla köper här är inte alls kända i det landet de tillverkas.

Dondup är inte ett sådant märke. Dondup vill italienarna själva ha ...
När jag var i Bologna för en månad sedan kollade jag upp detta.
Dondup is a brand, ett sådant man vill ha på sig och tro mig, italienarna är väldigt medvetna =)
Här medföljer lite av Dondups historia då det finns en sådan och en viktig sådan.

Rena, enkla och feminina linjer...
"Less is more" på Dondup och de kläder ni kommer att se hos oss från detta märke är ett bevis på att vissa lyckas verkligen med den konsten.

Har ni gått in på min privata blogg har ni redan sett den här bilden men linnet vi fick in idag från Dondup måste visas då detaljen med ryggen syns inte när den snyggt hänger på galjan.


Färgen är körsbärs röd och hur läcker som helst!
Linnet kostar 1098:- och med tanke på märket och tygmaterialet är det rena kapet! 

Det andra plagget som kom idag är denna vackra skjorta i siden.
Sagolik material som bara faller och som känns lyxig av den enkla anledning att den är just lyxig...
Jag ber så mycket om ursäkt för att jag glömde att anteckna vad den kostar.
Priset finns i butiken och återkommer med det imorgon... Ca 1600:- om jag minns rätt =)



Vi skall självklart fota den på imorgon då som mycket annat ger inte galjerna någon bra bild på hur de sitter på oss kvinnor =)

Innan historian om Dondup som jag har kopierat från deras hemsida vill vi även visa hur dessa två inkomna  plagg levererades idag av vår snälle man på Schenker. Jag älskar märket redan från detta vilket jag ej borde då vi får säkert betala extra för frakten MEN utifrån sådana här enkla medel visar man hur man vill att deras kläder skall välkomnas och behandlas. 
Själv sa jag "benvenuto Dondup nel nostro negozio" då Dondup är ett av de många nya märken som Jessica & jag har tagit in till butiken...
Vi älskar kläder och vi hoppas att även du uppskattar våra val i den djungeln av bättre och sämre märken som råder på marknaden.

Som Jessica sa idag till någon kund. När man gör inköp med Michela så går det fort och får nog hålla med. Jag vet vad jag gillar och behöver inte fundera fram och tillbaka när jag ser flera kläder hänga framför mig. Metodiskt plockar jag det jag tror på och sällan ändrar vi på oss. Vi hoppas så klart att även du får de fjärilarna i magen av alla dessa vackra kläder när du får se dem på dig.

En stor kvällskram från oss som älskar det vi gör!



Massimo Berloni and Manuela Mariotti joined forces in 1999 to form Dondup The almost mystical name is Myngar Dondup a tibetan lama whose philosophical principle was: “all men are equal: race, colour and faith have no meaning, all that counts are one’s intentions and actions”. Dondup starts within Arcadia company in Fossombrone, tucked away in the green hills of the Marches, a place called “the denim valley” for its old tradition in jeans manufacturing. Dondup collections are designed and produced here, in a minimalist environment with few dashes of antique, where old and new harmoniously mould together. Thanks to the work of more than 70 people two core collections together with other smaller ones are created in order to propose new ideas every season. Dondup collections start from denim arriving to a total look for woman, man and children. The expansion to achieve a total look collection was natural and enabled the company to grow and evolve during these 10 years. The value of manual skill characteristic of a large part of the Dondup production, together with a modern and original spirit, represent the peculiarity aspects of the made in Italy: the testing of new materials, original tailoring, manufacturing and a relentless search for innovation. Today Dondup is a famous brand not only for denim lovers but also for style connoisseurs.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar