tisdag 20 mars 2012

VI FYLLER ETT ÅR !!!


Imorgon kommer följande annons ut i Borås Tidnings Extra bilaga.
Vi fyller nämligen år !!!
Vi har blivit 1 år gamla !!!


Tiden går verkligen hur fort som helst...
12 hela månader och nu är vi här.

Många undrar varför vi har kallat butiken Greta & Anna då vi själva inte heter det.
Skall därför ge en liten historik =)
Greta & Anna är namnen på min och min fd kollegas mormor.
Vi valde namnen som en hyllning till dem då de betyder och har betytt väldigt mycket i våra liv.

Under sommaren bestämde min fd kollega och jag att gå skilda vägar.
Hon äger och driver en av stadens trevliga inredningsbutiker samt utför andra uppdrag på beställning och hade därför inte den tiden att investera i ytterligare en butik.
Själv kände jag att jag inte kunde vara själv i butiken speciellt inte den vecka jag har min dotter.

Logistiken var en av de faktorer som gjorde att hon valde att sälja sin andel.
Den personen som jag kände spontant för att fråga om hon var intresserad att bli min nya kollega och delägare av butiken var min väninna Jessica som jag har känt sedan jag mer eller mindre flyttade till Sverige.
Min fråga ställd via telefon när hon semestrade på kusten vände upp och ner på några av hennes semesterveckor.
Då ett snabbt beslut krävdes blev det några nätter i vaket tillstånd då vi hade möten om det mesta för att komma fram till ett beslut.
I augusti skrev vi på pappren och tillsammans blev vi de som äger och driver butiken Greta & Anna.

Ingen av oss har butikserfarenhet. Jag själv är utbildad gymnasielärare och beteendevetare och Jessica är utbildad lärare i matematik, engelska och svenska.
Intresset för kläder har hos mig alltid funnits. Som italienska finns det i blodet...
Hos Jessica har intresset utvecklats och nu är vi alltså här.
Ett år har gått. 
En speciell resa för mig som har varit med från början och en speciell resa för Jess som har hoppat in i något som hon själv hade sett i kanske bara några timmar.
Livet handlar om val och vi gjorde ett val som har tagit oss dit vi är idag.

Efter sommaren såg vi till att lägga vår personliga prägel på butiken.
Sortimentet på kläderna har ändrats markant sedan förra sommaren och butiken har blivit mer och mer "oss".
Kvinnligt, glittrigt, rockigt, casual ...
Det kanske låter som att det är många olika stilar som inte matchar men då har man missat något i sitt tänkande.
Att matcha rockigt och glittrigt är mode, och idag är det bara bristen på fantasi som kan stoppa dig från att våga hitta din personliga stil, en stil som dock kan variera från dag till dag beroende på hur du känner dig, beroende på vad du vill utstråla ...

Från och med imorgon kommer vi att ha flera olika erbjudanden till våra kunder i butiken för att fira denna resa som har tagit oss dit vi är idag!
På lördag fyller vi 1 år och vi vill fira detta med dig, genom att sänka priset på vissa utvalda varor!

Dessa läckra skärp kommer fram till sista mars att endast kosta 898:- (ord.pris: 1099:-)


Läcker skjorta (finns i grått & beige) med fickor och och knappar.
Ordinarie pris: 1198:-
Fram till sista mars: 898:- !!!


Söt och färgglad klänning från Love Forever.
Ord.pris: 750:-
Fram till sista mars: 598:- !!!


En stor kram och tack för att ni följer oss här på bloggen och på facebook.
Förutom födelsedagskalas bjuder veckan även på modevisning och annat så fortsätt att följa oss =)
Kram!




2 kommentarer:

  1. Tack själva! Ni gör ett fantastiskt jobb och jag älskar eran blogg!!! Kram från Örebro! Ps. Hoppas på att besöka er i sommar!!

    SvaraRadera
  2. Hej och tusen tack för orden !!! Du är välkommen till sommaren så hoppas vi att du gillar vår butik och även oss =)
    Kram!

    SvaraRadera